Luisteren, Samenvatten en Doorvragen –
een verfrissende gesprekstechniek
TeamsessieEffectief Communiceren en gesprekstechnieken
Communicatie en gedrag zijn processen die vanuit het onbewust deel van je hersenen werken. De wijze waarop en hoe je communiceert is van bepalende waarde hoe klanten en andere relaties op jou reageren.
En dus ook hoe succesvol je bent in het bereiken van jouw doelen. Tijdens de workshop delen wij graag de ins&outs om optimaal doel(groep)gericht te communiceren. Want hoe communiceer je op een zodanig effectieve wijze dat je jouw klanten of andere gesprekspartner raakt en beweegt naar ander gedrag? En welke inzichten op communicatief en psychologisch vlak helpen je daarbij?
Deze training gaat verder in op de rol van communicatie met en gedrag van jouw gesprekspartner(s):
- welke gesprekstechnieken zetten we in die tot betere resultaten leiden?
- En van belang in jouw functie: hoe behoud jij regie in elk gesprek, ongeacht met welke klant of collega je te maken hebt?
- We nemen je mee naar de wereld van Nudging en de Gesprekstechniek LSD. We laten je zien hoe jij met de tools die we je aanreiken op zo’n wijze kunt communiceren, waardoor je effectiever bent en meer voor elkaar krijgt.
- In de deze workshop leer je welke aspecten meespelen bij het verloop van een gesprek. Je leert het doel van een gesprek helder voor ogen te krijgen, waardoor je bewust je strategie kunt bepalen en bepaalde technieken toe kunt passen om dit doel te bereiken. Door je vaardigheden aan te scherpen, verlopen jouw gesprekken prettiger, effectiever en doelgerichter. Jij behoudt de regie over elk gesprek! Ook geven wij je praktische tips die je de volgende werkdag direct toe kunt passen.