Workshop vergroten van creativiteit en
innovatiekracht

Voor MT’s, directies of operationele teams

Veel mensen denken bij het woord innovatie aan nieuwe uitvindingen, maar dat is niet alleen wat het inhoudt. Iets nieuws is daarbij niet persé innovatief. Innovatie betekent letterlijk: vernieuwing. Dus wanneer je een product of proces verbetert, dan innoveer je al. Hoe kan jij meer innovatie in jouw dagelijkse werken, handelen en communiceren toepassen? 

En heb je door wat jouw eigen gedachtepatronen zijn die jou weerhouden van creatief kunnen zijn?

Door creatief te denken kun je innoveren, vernieuwende oplossingen verzinnen, kansen zien en originele ideeën bedenken.
Waaraan denk je aan als je aan creatief denken denkt?

In deze workshop leer je om als team creatiever te zijn, omdat het een vaardigheid is die je kunt ontwikkelen. We nemen een aantal brainstormtechnieken met je door die je hiermee helpen:

  • Wat het verschil is tussen divergent denken en convergent denken, en wanneer je deze inzet
  • Wat denkpatronen zijn en hoe je deze kunt doorbreken, als het belemmeringen worden
  • Hoe je Out of the box kunt denken
  • Hoe je zowel introverte als extraverte mensen kunt betrekken bij de brainstormsessie
  • Adviezen en ‘regels’ bij brainstormen, waardoor het leuk, effectief, doeltreffend is en resultaat oplevert
  • We bespreken en oefenen brainstormtechnieken, die je voor verschillende doelen en resultaten in kunt zetten. Ook kom je er achter waar jouw voorkeur ligt
  • Wat je doet met de uitkomsten van brainstormsessies -> hoe volg je deze effectief op?

Programma
Workshop Vergroten van creativiteit en innovatiekracht
(Hoe ga je van een doorsnee team naar een topteam)

Duur
Aansluitend op behoefte

Datum
Volgens afspraak

Locatie
Op bedrijfslocatie of externe locatie

Voor wie
Voor MT’s, directies en afdelingsteams

Prijs
Op aanvraag

ERVARINGEN


WHYBRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookiegebruik
Cookiebeleid
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet
WHY BRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookie Policy
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet