Signaalmanagement: de stap vóór het meten van klanttevredenheid

Van mijn jarenlange ervaring binnen het credit management heb ik veel geleerd over klantbeleving. En het heeft mij persoonlijk inzichten en handvatten gegeven hoe je alle processen en werkwijzen die met jouw klanten te maken hebben, continu beter kunt maken.

Tipje van de sluier?

Veel klanten geven via het niet -betalen van hun rekening een signaal mee: ‘Ik ben ontevreden over de geleverde diensten of producten’. Organisaties gaan vaak aan de slag met deze individueel afgegeven signalen, maar vergeten te kijken naar het grotere plaatje. Een enorme gemiste kans!

Vaak worden er klanttevredenheidsonderzoeken gedaan terwijl er voorbijgegaan wordt aan de informatie (positief en negatief) die klanten geven in de dagelijkse samenwerking.

Hoe kan je als bedrijf wel je voordeel met signalen of klachten doen?

Door goed te luisteren naar jouw klanten, hun signalen serieus te nemen en op te pakken, vast te leggen en te analyseren, verhoog je niet alleen de kwaliteit van jouw dienstverlening, maar werk je ook nog eens aan het structureel verbeteren van de Customer Journey.

Mocht je verder willen praten over hoe je ‘Signaalmanagement’ verder procesmatig invult en integreert? Of wil je advies over hoe je jouw klantreis inzichtelijk kan maken en verbeteren? Laat het mij weten.

WHYBRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookiegebruik
Cookiebeleid
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet
WHY BRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookie Policy
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet