Waarom?

Waarom je iets vindt en doet. Dat is de vraag die wij altijd stellen. Aan klanten, partners en collega’s. De uiteenlopende antwoorden op deze vragen hebben ons de afgelopen jaren geïnspireerd en diepere inzichten gegeven in het vakgebied van People Management, Communicatie&Branding, HR en projectmanagement. Met deze – veranderende – inspiratiebronnen en wetenschappelijke achtergronden bedenkt WHY CULTURE welke strategie het beste past bij iedere unieke organisatie en elk merk om zo de mooiste resultaten te behalen. In de loop der jaren heeft WHY CULTURE hiermee uiteenlopende scans, programma’s en trainingen voor bedrijven ontwikkeld.

Jilt Akkerman, Yvette Brook en Rachel Pico delen de passie om mensen te helpen, beter en (werk)gelukkiger te maken. Anderen en teams te versterken in talenten en bij te dragen aan het vergroten van werkgeluk. Daarbij hebben zij een hele bijzonder flow samen: ze spreken dezelfde taal als het gaat om ontwikkelen van (incompany) trainingen en workshops. Een combi van creativiteit, humor en de essentie willen raken.

Why Culture gelooft dat samenwerken begint met het raken van de kern en dat doen zij, per definitie, door het achterhalen van (ieders) kernwaarden en drijfveren. Het delen van deze kernwaarden, het accepteren van verschillen én de versterkende kracht hiervan zien leiden tot een sterke verbinding binnen het team en een plezierige manier van samenwerken.

Over Jilt

Favoriete quote:

Failure is not the opposite of success, it’s part of success.

 

Wat geeft jou werkgeluk?

Vanuit mijn verleden als topsporter heb ik geleerd dat niets vanzelf komt. Om iets te bereiken is het noodzakelijk om  inzet te leveren, te investeren in jezelf: handen uit de mouwen, trainen, experimenteren en dan steeds verder verbeteren – net zolang tot je het resultaat hebt bereikt, waar je blij van wordt. En zo is het met ieder doel dat je voor ogen hebt. Het geluk zit in de: 2 stapjes vooruit, het doorzettingsvermogen bij het stapje terug. Deze weerstand maakt het succes uiteindelijk zoeter

 

Wanneer is een workshop/teamsessie geslaagd?

Als ik die diepere connectie heb gevoeld met een of meerdere  deelnemers.

 

Achtergrond

Jilt Akkerman heeft weinig nodig om organisaties en situaties te doorgronden. Zijn 20 jaar werkervaring in het opzetten, uitbouwen en verder ontwikkelen van afdelingen en organisaties heeft hem gevormd tot een zeer ervaren en energieke (interim)manager en consultant. Hij geeft leiding en adviseert op een faciliterende en inspirerende wijze. Zijn kracht ligt in het bedenken van oplossingen om deze vervolgens om te zetten in programma’s en beleid om new business te genereren. Jilt begeleidt organisaties via programma’s op maat naar optimale klantbelevingen, traint en geeft strategisch advies.

Over Yvette

Favoriete quote:

Kindness is free, sprinkle that stuff everywhere

Deze is zo simpel en zo belangrijk #gelukisaantrekkelijk&aanstekelijk

She believed she could, so she did

Dit echt mijn favo powerspreuk. Helemaal omdat ik twee dochters heb. Maar geldt uiteraard voor iedereen. Ook voor teams, vertrouwen staat aan de basis van alles. #empowerment!

 En deze van Picasso geeft mijn visie op werken aan: werk slim, wees creatief en luister altijd naar je intuïtie.

Learn the rules like a pro, so you can band them like an artist

Wat is jouw why(purpose)?

Meer mensen werkgelukkiger maken. Werkgevers en werknemers te laten ervaren hoe je gelukkiger wordt in je werk. Dicht bij je kernwaarden. Geweldig om te zien hoe organisaties tot bloei kunnen komen. En wat voor impact dat heeft op meer positiviteit in ieders leven.

Wat geeft jou werkgeluk?

Echt connectie maken met elkaar. Mensen raken en geraakt worden. Verbinding. Vanuit je kernwaarden ergens voor gaan. En daardoor samen met elkaar een mooi resultaat neerzetten.

Wat is jouw happy place?

Met mijn dochters overal. En daarnaast ben ik het liefst bij de zee. Die energie is met niets te vergelijken. Of het nu een ochtendduik hier is in Scheveningen of in ‘mijn baaitje’ in Catalonië (Spanje)…. En natuurlijk, lekker met een koffie in de warme zon!

Wanneer is een workshop/teamsessie geslaagd?

Als ik de vibe voel dat ik mensen of teams echt goed heb kunnen helpen en inspireren. Dat ze zich verder ontwikkeld hebben en intrinsiek gemotiveerd zijn om weer een volgende stap te maken. Zodat ze samen als een echt team resultaten kunnen behalen.

Achtergrond

Ik heb veel ervaring op het gebied van Coaching, Training, Communicatie, Projectmanagement en Interne Branding. Ik heb voor zowel nationale als internationale organisaties gewerkt, waarbij ik beleid (mede) vormgaf, campagnes bedacht, uitvoerde en van mensen leerde en inspireerde. Mijn focus was en is hierbij altijd om te werken vanuit je purpose en waarom. Ik studeerde Nederlands (Communicatie) aan de universiteit van Leiden en heb jaren in Barcelona gewoond, wat mij enorm gevormd heeft.

Inmiddels ben ik een ervaren, trainer/coach, teambuilder en sessiebegeleider.
Vooral het optimaliseren van teams op het gebied van Samenwerken en Samen resultaten behalen (Lencioni) vind ik geweldig gezien de enorme impact die we ermee maken. Als werkgelukdeskundige heb ik mij ontwikkeld tot CVI (Core Values Index)-coach, waardoor ik een nog effectievere tool in handen heb om mensen persoonlijk te helpen in hun kracht te komen en ze in teams optimaal te laten samenwerken.

Meer lezen?

https://www.linkedin.com/in/yvettebrook/

Over Rachel

Favoriete quote:

Ik heb er eigenlijk 2 😊

You are never to old to set a new goal or dream a new dream. Omdat ik dit oprecht geloof en ervaar. Ik denk dat dit de manier is om gezond en gelukkig oud te worden.

Leadership is a choice not a position. Omdat ik in de praktijk nog vaak leidinggevenden tegenkom die dit niet zo zien en daardoor de mensen in hun team niet kunnen geven wat ze nodig hebben.

Wat is jouw why(purpose)?

Ik wil graag de wereld een beetje beter maken. En omdat ik geen regeringsleider ben of wil worden, doe ik dat door het inzetten van mijn expertise en talent. Waarmee ik een duurzame bijdrage wil leveren aan het (werk)geluk van anderen.

Wat geeft jou werkgeluk?

Een dag waarin ik veel dingen tegelijk heb kunnen doen en daarmee wensen of doelen verder heb kunnen brengen. Een dag waarin ik in “echt contact” ben geweest met collega’s, naasten of onbekenden en mooie inspirerende inzichten heb kunnen uitwisselen. Een dag waarin ik door mijn toedoen impact heb kunnen maken op het (werk)geluk van de ander.

Dit zijn de dagen waarop ik puur werkgeluk ervaar.

Wat is jouw happy place?

Op 1 staat het bos. Ik ben gek op die intense kleur groen, de geur en kom er helemaal tot rust.

Op 2 staat het strand. Niet op 1 omdat ik niet kan surfen en iedere keer als ik de zee en de golven zie (en de coole surfvibe ervaar) ik daar toch een beetje van baal. Het feit dat mijn dochters het er heerlijk vinden maakt dat het strand op 2 staat en niet op 3 😊

Wanneer is een workshop/teamsessie geslaagd?

Als mensen geïnspireerd en intrinsiek gemotiveerd zijn geraakt om een aantal zaken morgen anders te gaan doen door verkregen inzichten én een gevoel van samenzijn en samen doen.

Achtergrond

Lang geleden ben ik begonnen als Junior Credit Manager bij detacheerder Cannock Chase. Al gauw maakte ik de stap naar coach van de detachanten. Begeleiding op opdracht in combinatie met persoonlijke / professionele groei en ontwikkeling stond daarin centraal. Na een rol als integratiecoach en vervolgens teamleider bij het Pensioenfonds Horeca & Catering ben ik aan de slag gegaan bij TKB in de rol van HR Manager. Na 5 jaar bij TKB ben ik voor mezelf begonnen als HR Business Partner, Trainer en Coach en mag ik samen met Yvette werken en bouwen aan Why Culture.

Meer weten?

https://www.linkedin.com/in/rachel-pico-a668992/

Waarom?

WHY CULTURE heeft als doel het werkgeluk van medewerkers te vergroten en organisaties (nog meer) tot bloei te laten komen dankzij het werk voor klanten die matchen. Met een onderscheidend merk dat ergens voor staat.

Partners

WHYBRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookiegebruik
Cookiebeleid
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet
WHY BRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookie Policy
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet

Send this to a friend